پزشکیان اولین مراسم تکریم و معارفه در دولتش را کلید زد

پورمحمدی کرسی ریاست سازمان برنامه‌و‌بودجه را تحویل گرفت

مسعود پزشکیان در آئین معارفه سیدحمید پورمحمدی به ریاست سازمان برنامه و بودجه، عملکرد غلط برخی مدیران دولتی انتقاد کرد و این رویه را موجب بروز سختی در زندگی مردم دانست. او گفت، کنار گذاشتن افراد توانمند، مانعی بر سر راه رفع مشکلات کشور شده‌است.
تاریخ: 16 مرداد 1403
شناسه: 148

مسعود پزشکیان،رئیس‌جمهور روز دوشنبه در اولین مراسم تکریم و معارفه در دولت چهاردهم به سازمان برنامه و بودجه رفت و کلید این نهاد راهبری در اقتصاد ایران را به سیدحمید پورمحمدی سپرد. پزشکیان روز پیش از آن، حکم ریاست پورمحمدی در سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه را امضا کرد.

رئیس‌جمهور در این مراسم گفت، به‌دنبال شرایطی هستیم که در آن ایران رتبه برتری در میان دیگر کشورها کسب کرده، فقر، جهل و تحقیر در جامعه نباشد و آزادگی، شرافت و انسانیت حکم‌فرما شود.

 پزشکیان، سختی در زندگی مردم را متوجه عملکرد نادرست و غلط برخی مدیران عنوان کرد و نداشتن دانش کافی برای یافتن راه‌حل مشکلات، کنار زدن افراد توانمند و باانگیزه و عدم صداقت با مردم را از اصلی‌ترین موانع رفع مشکلات کشور دانست.

او تصریح کرد که بنای دولت جدید این است که اگر توان حل مشکل و مسئله‌ای در کشور را نداشته باشد،آن را صادقانه با مردم در میان بگذارد.

سیدحمید پورمحمدی نیز، از رئیس‌جمهور خواست دولت و کابینه چهادرهم به بدنه کارشناسان سازمان برنامه و بودجه اعتماد لازم را داشته باشند و از ایجاد شوراهای موازی برای این سازمان جلوگیری کند و تقویت و توجه جدی به شورای اقتصاد را فراموش نکند.

پیش از این و در دولت سیزدهم، داود منظور ریاست سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشت. منظور پیش از ریاست در این نهاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بود.

در همین رابطه